Bokningsregler

  1. Bokningsförfrågan och bokningsbekräftelse.

En bokningsförfrågan är inte än en färdig bokning. Bokningen är genomförd när bokningen är betalt och ni har fått kvittot med bekräftelse av oss. Bekräftelsen består av kvittot för den betalda bokningen och bekräftelsen av datum och tid, allt i samma mejl.

     2. Betalningsvillkor

För att undvika försenade betalningar, inkasso krav och andra konsekvenser har vi bestämt oss att från den 1 April 2019 ta betalt i förskott.

Det betyder att vid beställningen av privatperson skall hela beloppet betalas i förskott inom 3 arbetsgdagar. Betalar gör du enklast på vårt BG konto inom 3 arbetsgdagar. Då vi fått in betalningen gäller er orderbekräftelse som kvitto. BG 583-2720 Handelsbanken
eller SWISH 1232275899 Vuxplanetrondo AB

Alla våra priser är fasta och man betalar för den tid man har bokat. Skulle vår underhållning behöva avbrytas tidigare på kundens begäran återbetalas pengarna inte.

Vi kan inte veta hur alla barn reagerar och kan inte ta ansvar för om barn blir rädda eller är ointresserade av att ha oss där innan tiden gått ut. Vi använder oss av samma villkor som vid uthyrning där du betalar för en viss tid även om du blir klar tidigare än planerat.

    3. Moms
För privatkunder tillkommer inte moms till besökspriserna eftersom det är kulturframträdanden.
Vill ni att vi fakturerar till ett företag så går det jättebra men då tillkommer moms 25 % samt en faktureringsavgift på 100 kr.

   4. Avbokning & ombokning
Avbokning går att göra sju arbetsdagar innan kalasdagen. Därefter behöver vi ta ut en kalasavgift på 1000 kr.
Ombokning går att göra fram till 5 arbetsdagar innan barnkalaset utan avgift. Därefter mot 500 kr.
Ombokning vid sjukdom går att göra samma dag som barnkalaset mot läkarintyg samt 1 500 kr.

5.Förberedelse av barnkalaset

Utrymme för figurbesöket behöver vara färdigt och förberedd. Våra figurer dansar, leker och sjunger med barnen, vilket gör att vi behöver tillräckligt med utrymme.

Vi rekommenderar att barnen äter innan eller efter besöket, då det är synd om en del av den dyrbara underhållningstiden skulle gå åt att äta tårtan. Det ger oss möjligheten att låta barnen vara aktiva med våra underhållare.

6.Antal barn vid beställning av privatpersoner

Samtliga priser är beräknade för upp till 10 barn per underhållare.  Det ingår i priset. Högsta antalet barn per underhållare är 10. Ifall det kommer mer än 10 barn vid beställningen av en underhållaren debiteras varje barn med 100 kr extra.

I fall att det är mer än 10 barn planerat att vara på evenemanget bokar vi minst två underhållare. Naturligtvis kan det beställas underhållning till dagis också, dock gäller samma begränsning för antal barn per underhållare. Samma regel gäller även för bokning av en figur. OBS! Små barn upp till 2 år, som enbart sitter med sina föräldrar räknas inte med som deltagare i evenemanget, ingår alltså inte i begränsningen av det totala antalet barn.

7.Ansvar för barn

Det är alltid föräldrarna som ansvarar för sina barn. Då underhållarna inte är barnvakter, får barnen inte lämnas ensamma med dem. Underhållarna kan inte ta ansvar för uppsikten av barnen, detta åligger helt och hållet föräldrarna. Någon av de vuxna måste alltid vara nära.

8. Uthyrning av högtalare ingår inte i priset. Det är föräldrar som ansvarar för tekniken på varje barnkalas, alltså föräldrar ska förbereda musikanläggningen. Ifall ni saknar högtalare vänligen kontakta oss så försöker vi hjälpa er. Det är alltid kunden som ska dubbelkolla att eluttag fungerar och att det finns möjlighet att ansluta högtalare till elnätet.

     9. Förseningar pga av trafiksituation 

Planet Rondo är ett seriöst företag som tar sina uppdrag på största allvar. Att vara i tid är en av principerna för vårt arbete. Men det kan hända att det på grund av en trafikolycka eller av annan allvarlig orsak blir svårt att komma i tid. I detta fall så ringer vi kunden och informerar om situationen.